Sponsorer

Rallyfolket kommer att starta upp en träningsgrupp for rallylydnad. För tillfället kommer den att ligga på onsdagar mellan 18:30- 21:30 med start den 24/7. Vill du vara med så kontakta Anne Bengtsson på anne@staffanstorpshundklubb.se Här kan du få ytterlig information.

Hunden i våra hjärtan

Bild kopierat från internet

 

Den 1/9 är det ju hunden i våra hjärtan på Kronotorps möllan Arlöv. Här är vi med.
Detta är ett bra tillfälle för våra klubb att visa upp sig från vår bästa sida. Och våra bästa sida är ju när vi kan visa alla andra hur duktiga vi är på rally, agility och lydnad och allt annat som vi kan i klubben. Därför så behöver vi flera av er medlemmar som vill ställa upp och visa lite av det vi kan. Har du lust och möjlighet att vara med och representera klubben denna dag så släng iväg ett mail till ingela@staffanstorpshundklubb.se
Eller till styrelsen@staffanstorpshundklubb.se så vi kan få ihop ett gäng denna dag
Hoppas vi ses 1/9

KM agility 22/9

Den 22 september kommer vi att ha klubbmästerskap i agility. Mer information kommer.

Blåbärstävling 17/7

Staffanstorps Hundklubb inbjuder till Sommarhoppet den 17 Juli.
!!Alla banor är inhägnade!!

”Blåbär” är hundar fyllda 15 månader och som inte har fått uppflyttningspinne. Föraren tar eget ansvar för att hunden har rätt ålder. Barn under 16 är välkomna att tävla med hund som tagit pinne.

Det blir 2 blåbärsklasser, A och B. Banorna (enkla) består av hopphinder och runda tunnlar.
Startavgift: 50 kr/lopp.

Vi begränsar oss till max 250 starter

Vi startar klockan 18:00 med domargenomgång, därefter har vi banvandring och startar sen. Vi kommer ha alla fem storleksklasser.
Vi kommer köra i ordningen XS ,S,M,L och XL.
Domare: Nadine Lindholm

Anmälan och info: Sandra@staffanstorpshundklubb.se

Uppge: förare samt hundens tilltalsnamn, födelsedag och storleksklass.
Betalning till BG 359-1435.
Swish:1234739793
Vid betalning skriv: Blåbär + ditt namn

Sista anmälnings- och inbetalningsdag: 11e Juli.

PM kommer på evenemanget.
https://www.facebook.com/events/940980802960255/

Varmt välkomna

5 juli medlemskväll

Fredagen den 5/7 bjuder vi in alla medlemmar till en mysig medlemskväll nere på träningsbanan.
Vi kommer att bjuda på grillad korv och hamburgare med dricka (alkoholfritt) till.
Dessutom kommer vi att arrangera lite roliga lekar för både hund och ägare.
Vi börjar så smått vid 18.00 och håller på så länge vi tycker att det är trevligt.
Så om du vill ha lite fredagsmys tillsammans med andra klubbmedlemmar, anmäl dig redan nu!
För att veta hur mycket mat vi ska fixa behöver vi veta hur många som kommer. Skicka ett mail till styrelsen@staffanstorpshundklubb.se senast den 1/7 för att anmäla dig. Ange även om du behöver specialkost som glutenfritt eller vegetariskt.
Om du får förhinder, meddela oss så snart som möjligt.Vi har lite vatten och skålar på plats men ta gärna med eget vatten till hunden.
(Det går naturligtvis bra att komma utan hund också)Vi hoppas på att vi får en riktigt härlig kväll tillsammans!
Varmt välkomna önskar styrelsen!

Skattjakt i Nosework!

Skattjakt i Nosework!

Vill ni ha lite kul i sommar med era hundar?

Då ska Ni absolut anmäla Er till det här.

Staffanstorps hundklubb bjuder in Er till en rolig och lite annorlunda träning i Nosework.  Lördagen 13/7 är det “skattjakt” .  Ni får med hjälp av en karta, nosa upp x antal gömmor med doften eukalyptus i ett angivet område. Ni jobbar  tillsammans med era hundar i lag, med 1- 3 förare.

Kostnad 50:- / lag

Max 8 lag

Tycker Ni att det här låter spännande och vill vara med?

Sätt genast ihop er lag och anmäl Er senast 28/6   till  ingela@staffanstorpshundklubb.se

 För mer info, kontakta mej

Välkomna !!!!!

 

En uppdatering av poängsystemet

Eftersom vi kommer behöva en del hjälp nu framöver så kommer här en liten reminder:

Alla hjälpande händer är välkomna! När du har tid att redovisa så maila till Ingrid D (ingriddahlstrom49@gmail.com). Berätta vad du gjort, datum samt antal timmar. Att hjälpa till på klubben är ett bra sätt att komma in i klubben och lära känna nya människor. Det spelar ingen roll om du har mycket erfarenhet eller ingen alls, det finns en plats för alla – och alla behövs! Så här går det till: Varje gång du hjälper till med något som gynnar klubben tjänar du poäng som du sedan kan använda som hel- eller delbetalning för klubbkläder, kurser, föreläsningar, mm. Hur många poäng du tjänar beror på hur mycket tid du lägger ner. Du kan räkna poäng från hela 2018.

OBS! Allt som ska betalas med hjälp av poängsystemet (helt eller delvis) ska betalas av klubben, du ska inte betala själv.

Exempel på vad som räknas:

• Allt som görs för att klubben ska bli till en trevlig och funktionell plats för alla medlemmar, som städning, reparationer, byggnation, krattning, plantering och vård av klubbstugan…

• Allt arbete som behöver utföras inför, under och efter evenemang och tävling, all planering och efterarbete för instruktör i samband med kurs, allt administrativt arbete som utförs för klubbens räkning, t.ex. medlemsregistrering, bokföring, protokoll och hemsida.

• Möten angående verksamhet inom kommittéer, sektorer eller hela klubben.

• Allt arbete som utförs för klubben ger poäng, dvs uppgiften måste gynna föreningen i stort, inte enskild individ.

• För vald funktion såsom styrelse- och valberedningsarbete utgår inga poäng.

• Egen träning, träningsgrupp, utbildning etc. räknas inte.

Instruktörerna får bibehålla sin möjlighet att gå en fri kurs om året utan att behöva använda sig av poängsystemet. Du kan använda dina poäng till allt helt eller delvis med dina intjänade poäng, även ditt medlemskap. Man kan aldrig omsätta poäng till pengar. En förutsättning för att poäng ska räknas både vid intjänandet och utnyttjandet är att du har ett giltigt medlemskap i klubben. 1 timme = 1 poäng, 1 poäng är värd 10 kronor

 

Då detta är nytt för alla så får du gärna fråga om du är osäker på reglerna: mail se ovan eller tel 0709 997796

Hound and Horse dag

Hej alla hundvänner

Förre året den 2 september hade vi nöjet att vara med på ett event som hette: Hunden i våra hjärtan.

Det var kulturföreningen MedVind som hade ett arrangemang vid Kronetorps mölla i Arlöv, och där hade de olika uppvisningar av assistanshundar, agility,rallylydnad och nosework. Där var även veterinär och många andra aktörer på plats. Lotteri, Hundquiz och försäljning fanns med.

Detta blev ett uppskattat evenemang som vi i Staffanstorps Hundklubb fick nöjet att vara med på.

Nu i år så har vi fått inbjudan till att vara med på detta och i år kommer vi att få en större yta så vi kan göra en uppvisning i rallylydnad och en uppvisning i agility. I år kommer det att gå av stapeln den 1 September

Detta är ju en jättebra möjlighet för oss att göra en bra reklam för våra underbara klubb, och för de kurser som vi har att erbjuda

Det är här att ni medlemmar kommer in i bilden. Vi behöver folk som vill ställa upp på en uppvisning i rally och en uppvisning i agility. Vi kommer även att behöva några som står vid ett bord och delar ut lite material om klubben samt talar med folk om oss. Lotteri och försäljning, får vi inte ha, men det kommer att finnas på området.

Är du den som vill vara med på detta, så skicka ett mail till styrelsen@staffanstorpshundklubb.se så kommer vi ta kontakt med dig om hur vi går till väga.

Styrelsen/ Jens

 

Spårkurs 1 juni

Spårdag den 1 juni, intresseanmälan. Dagen startar kl 10 och avslutas kl 15. Kostnad 350 kr. 
Vi spårar strax norr om Genarp. Vägbeskrivning och all övrig info kommer till de anmälda. 
 
Betala inte förrän du får bekräftelse om plats. 
 
Anmälan och frågor till:  ingrid@staffanstorpshundklubb.se

Årsmöte 2019

Vi har ju haft årsmöte, så här kommer lite info om vad som blev behandlat för Er som vill veta

                                                                   Staffanstorpshundklubb   Årsmöte 2019-02-27

 

1. Mötet öppnas                          Mötet öppnades av Jens Larsen som hälsade alla hjärtligt välkomna.

 

2. Fastställande av röstlängd     Antal röstberättigade uppgick till 15 stycken.

 

3. Mötets utlysande                    Mötet är utlyst på hemsidan och på Facebook vilket mötet godkände.

 

4. Godkännande av                     Dagordningen godkändes av mötet.

    dagordningen

 

5. Val av mötets funktionärer

    a) ordförande                           Till ordförande valdes Jens Larsen

    b) sekreterare                           Till sekreterare valdes Anne Bengtsson

    c) två justerare                         Till justerare valdes Annika Ingvarsson och Stefan Partoft

 

6. Verksamhetsberättelse 2018

    verksamhetsplan 2019             Verksamhetsberättelse och verksamhetsplan delades ut till mötesdeltagarna.

 

7. Ekonomi – kassörens rapport  Kassören gick igenom resultatrapporten för 2018 och det konstaterades att vi har en god ekonomi.

 

8. Revisionsberättelse                   Revisionsberättelsen lästes upp. Vår nuvarande revisor går i pension men vi fortsätter att köpa

                                                        in tjänsten och anlitar revisorns efterträdare. Eftersom vi köper in revisorstjänsten behöver vi

                                                        inte ha någon revisorsuppleant.

9. Styrelsens ansvarsfrihet

    för 2018                                     Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2018.

 

10. Budget för 2019                       Budgeten godkändes av mötet.

 

11. Medlemsavgift för 2019          Mötet beslöt att behålla medlemsavgiften oförändrad, 300 kronor.

 

12. Ersättningar för

(styrelse & webbmaster)               Mötet beslöt att höja styrelseledamöternas arvode till 950 kronor och webbmasternas arvode till 700 kronor.

 

13. Motioner                                  Barometern diskuterades. Vi ska ha kvar Barometern 2019. Styrelsen ska göra upp riktlinjer för

                                                        denna och lägga ut dessa på Facebook och skicka ut dem till instruktörerna.

                                                        Marknadsföring av Barometern ska ske via hemsidan och genom att instruktörerna informerar

                                                        sina kursdeltagare om den.

 

14. Val av ordförande &               Ordförande:

funktionärer till styrelse              Jens Larsen, omval 1 år

samt kommittéer                         

                                                       Ledamöter:

                                                       Ingrid Dahlström, omval 2 år

                                                       Anne Bengtsson, vald till 2020

                                                       Ina Malmkvist, vald till 2020

                                                       Stefan Partoft, omval 2 år

 

                                                       Suppleant:

                                                       Sandra Larsson, omval 1 år

                                                       Camilla Larsen, omval 1 år

                                                       

                                                       Utbildningskommitté:

                                                       Annika Ingvarsson

                                                       Emma Jörgensen

 

                                                       Aktivitetskommitté:

                                                       Vilande, ideér och förslag på aktiviteter lämnas till styrelsen

                          

                                                       Valberedning:

                                                       Åsa Eriksson

                                                       Lise-Lott Rosenberg

 

                                                       Fixarkommitté:

                                                       Oliver Lindekrans

                                                       Stefan Partoft

                                                       Jens Larsen, ansvarig

 

                                                       Tävlingskommitté:

                                                       Ersätts av tävlingsansvariga – Sandra Larsson – agility och Ingela Sjögren – rallylydnad

                                                      

                                                       Webbmaster:

                                                       Kim Jönsson

                                                       Sandra Larsson

 

15. Övriga frågor                          Fråga om klubbmärke med klubbens logga. Lise-Lott af Vacker undersöker vad det finns för tryckeri

                                                       som eventuellt kan trycka upp loggan och ger förslag till styrelsen.

 

                                                       Fråga om samverkanskväll. Styrelsen har det under planering och återkommer med mer information.

                                                       Fixarkommittén planerar arbete med målning mm.

 

                                                       Fråga om befintliga hinder. Ett slalom är trasigt men ska fixas. De hinder som står i träningshagen

                                                       ska avvecklas. Hanna Nyström önskar köpa tre plasthinder.

 

                                                       Styrelsen informerar om ett förslag om att undersöka om det finns möjlighet att fixa en inomhushall

                                                       om intresse finns. Mötet visar intresse för detta förslag. Kommitté kan tillsättas för att jobba vidare

                                                       med förslaget.

 

16. Årsmötet avslutas                  Ordförande tackade mötesdeltagarna för visat intresse och avslutade mötet.